Senior
Trening

 

Jarl Hansen er 69 år og oldefar til to, og har nå vært en fast gjenganger på vår SENIOR trening i snart ett år. Han har diabetes og astma. Etter at han startet å trene har pilen bare pekt oppover!

Det blir viktigere å opprettholde gode treningsvaner jo eldre man blir og en sterk fysisk kropp gir en rekke fordeler. Etter 6 mnd. fikk Jarl beskjed av legen om at han var som en ny person. Tidligere gikk blodtrykket opp og ned som en jojo, men nå var det blitt mye bedre. Utholdenheten er som hos en 40-åring, sier Jarl og smiler.. Han har fått redusert fettprosenten og fått mer muskler, og nå har han mye mer overskudd til å fullføre ting han har begynt på.

Regelmessig trening er den beste medisin mot muskelsvinn, ledd- og skjelettplager. Dette kan absolutt anbefales, sier Jarl. Du blir aldri for gammel for å trene. Trening burde vært skrevet ut på blå resept istedenfor alle disse tablettene mange eldre får, sier han. Han skryter også av det sosiale, det er veldig kjekt å trene ilag med andre. Trening er investering i egen helse!

Vi har faste treninger med instruktør hver mandag (16-17) og onsdag (10-11). Velkommen skal du være!